جستجوگر پیشرفته






موضوع : ترفندهای کامپیوتر , رایانه ,

بازیابی نوشته های از بین رفته در Office 2010

حتما برایتان پیش آمده که در حال کار بر روی یک فایل word هستید و به هر دلیلی بدون ذخیره کردن نوشته‌هایتان برنامه را بسته‌اید  یا برق رفته است یا ... و حسرت زحمتی که کشیده‌اید و به باد رفته را خورده‌اید. اما نگران نباشید مایکروسافت در آفیس ۲۰۱۰ با تدابیری که تدارک دیده، دیگر نگران نخواهید بود.


 برای اینکار باید:

کافیست روی لبه‌ی فایل کلیک کنید، به بخش info بروید و روی دکمه‌ی مربع شکل Manage Versions کلیک کنید. حالا منویی باز می‌شود که شما می‌بایست در آن اولین گزینه یعنی Recover Unsaved Documents را انتخاب کنید. البته اگر در نرم‌افزار Excel هستید باید Recover Unsaved Workbooksو در نرم‌افزار PowerPoint باید Recover Unsaved Presentations را انتخاب کنید.
حالا قاعدتا باید لیستی از اجساد نوشته‌های پیشینتان را ببینید. آن فایلی را که می‌خواهید بازگردانی کنید انتخاب و روی Open کلیک نمایید. حالا او دوباره زنده شده و شما باید آن را بطور عادی ذخیره کنید.

لازم به ذکر است فرایند بازیابی فقط بعد از ۴ روز از حذفشان امکان‌پذیر است و بعد از آن، بطور خودکار برای همیشه از بین خواهند رفت.
Microsoft Office‌ به طور خودکار هر چند دقیقه یکبار اسناد و نوشته‌های شما را به طور موقت ذخیره

می‌کند تا در صورت بروز مشکل احتمالی بتوانید آن را بازگردانی کنید. اگر می‌خواهید فاصله زمانی بین ذخیره‌سازی‌‌های خودکار را تغییر دهید باید مسیر File – Options – Save را طی کنید. بصورت پیش‌فرض هر ۱۰ دقیقه ذخیره‌ی خودکار صورت می‌گیرد. شما می‌توانید این مقدار را در بخش Save AutoRecover Information تغییر دهید. بهتر است این تنظیمات را برای ۳ تا ۵ دقیقه تنظیم کنید.



امتیاز :

برچسب ها : ترفندهای کامپیوتر،تنظیمات رایانه , روش بازگردانی فایل های حذف شده،ورد،word , ذخیره خودکار در افیس،بازیابی نوشته های از دست رفته , بازگردانی نوشته های پاک شده و از دست رفته , ذخیره سازی خودکار،حذف موقت،حذف دایمی فایل ها،نوشته ها،فایل های ورد،آفیس ,
بازیابی نوشته ها درword نوشته شده در دوشنبه 1393/02/01 ساعت 17:35

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .