جستجوگر پیشرفته






موضوع : نرم افزار , ترفندهای کامپیوتر , رنگارنگ , رایانه ,

خطاهای متداول اینترنت

 

گاهی ممکن است تلاش شما برای اتصال به شبکه اینترنت با مشکل مواجه شده و با بروز error (خطا) ناکام بماند. هر کدام از این خطاها می تواند نرم افزاری ، سخت افزاری یا انسانی باشد البته هر کدام یک کد دارند که بسته به نوع خطا عددی بین 600 تا 800 و همراه با یک پیغام است.

 در اینجا تعدادی از خطاهای رایج را برای شما توضیح خواهم داد.

خطای 676 : خط تلفن اشغال است و باید از خانواده محترم بخواهید تماس تلفنی خود را قطع نمایید.

خطای 680: سیم تلفن به مودم یا پریز تلفن وصل نیست.

خطای691: نام کاربری و رمز عبور وارد شده اشتباه است یا اعتبار اکانت شما تمام شده است و باید دوباره نسبت به خرید و تهیه آن اقدام نمایید.

خطای 633: با یک کانکشن دیگر به اینترنت وصل هستید و مودم شما اشغال می باشد .یا احتمالا مودم به درستی روی رایانه شما نصب نشده است.

بهتر است بدانید وقتی اتصال شما با اینترنت برقرار می شود دقیقا چه اتفاقی می افتد. وقتی شما با هر یک از روش های معمول به اینترنت وصل می شوید در واقع با رایانه مرکزی یک شرکت ارائه 

دهنده خدمات اینترنت ارتباط بر قرار می کنید این شرکت ها که اصطلاحا  ISPنامیده می شوند از شرکت مخابرات اینترنت با پهنای باند بالا خریداری می کنند. ( خط با پهنای باند بالا یعنی، خطی بتواند حجم بالایی از اطلاعات را رد و بدل کند)

بعد این حجم اطلاعات بالا را با فروش کارت اینترنت (یوزر پسورد) بین مشتریان خود تقسیم می کنند.

همانطور که هر خانه یک شماره تلفن در شبکه مخابرات داشته باشد تا بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند هر رایانه هم که به اینترنت وصل می شود یک شماره می گیرد که نشانی آن رایانه در شبکه است به این شماره ای پی آدرس (IP Address) می گویند

رایانه هایی هم که سایت روی آن قرار گرفته یک نشانی مخصوص به خود دارد به این ترتیب شما به واسطه خطوط مخابراتی با رایانه ای که اطلاعات مورد نظر روی آن قرار دارد و سرور یا میزبان نامیده می شود ارتباط برقرار می کنید.

 

منبع: اینترنت به زبان ساده (مهندس حبیب فروزنده دهکردی)



امتیاز :

برچسب ها : کد خطا , اینترنت , خطاهای ویندوز , وصل , مودم , وایرلس ,
کد خطاهای سیستم نوشته شده در پنجشنبه 1394/06/26 ساعت 4:30

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .