جستجوگر پیشرفته






موضوع : رایانه ,

چگونه اعداد را در Word فارسی کنیم

امروزه  استفاده از Word 2003 شاید کمتر شده باشد اما هنوز بسیاری از همکاران و دانش آموزان در خانه یا مدرسه بخصوص در هنگام طرح سوال با آن راحت تر از 2007،2010 یا 2013 کار میکنند یا به نوعی به آن عادت کرده اند و البته به ندرت اتفاق می افتد که با تایپ اعداد مشکل داشته باشند اما ذکر این نکته در اینجا نیز شاید خالی از حکمت نباشد.

این روش برای Word 2003 مناسب است و در نسخه های دیگر به اینصورت ظاهرا کاربردی ندارد.

برای فارسی کردن اعداد می توان به این صورت عمل نمود:

 از منوی Tools به قسمت Options بروید . در پنجره باز شده بر روی زبانه Complex Scripts کلیک نمایید . حالا در قسمت General و از کادر کشویی روبروی عبارت Numeral ، گزینه Context را انتخاب کنید . اکنون در تمام پنجره ها بر روی OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برگردید.

این کار باعث می شود تا اعداد در نوشته های شما با همان زبانی که تایپ کرده اید نشان داده شوند یعنی اینگونه خواهد بود که در هنگام تایپ فارسی ، اعداد بصورت فارسی و در نوشته های انگلیسی بصورت لاتین نمایش داده خواهند شد.



امتیاز :

برچسب ها : تایپ فارسی اعداد در ورد , چگونه اعداد را در word فارسی کنیم , تایپ کردن اعداد فارسی , تایپ کردن اعداد ریاضی در نرم افزار افیس , روش تایپ اعداد فارسی در کامپیوتر , تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در افیس یا ورد ,
تایپ فارسی اعداد در WORD نوشته شده در یکشنبه 1391/09/05 ساعت 23:25

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .