جستجوگر پیشرفته






موضوع : رنگارنگ , اخبار آموزش و پرورش ,

40 درصد مدارس كشور تحت پوشش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي هستند

 

مديركل دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اكنون40 درصد مدارس كشور تحت پوشش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي هستند كه بايد در جهت افزايش اين آموزش ها گام هاي اساسي برداشته شود.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اصفهان،نادر منصور كيايي در كارگاه مداخله در فوريت هاي اجتماعي با حضور روسا و كارشناسان مراقبت در برابر آسيبهاي اجتماعي اظهاركرد: متاسفانه هم اكنون آسيب هاي اجتماعي افزايش پيدا كرده و نمونه آن اخبار درج شده در رسانه ها است

وي افزود: قدم اول اين است كه وزارت آموزش و پرورش بايد اهتمام ويژه و گسترده اي به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي داشته باشد به اين معنا كه از همه ظرفيت هاي خود براي پيشگيري از آسيبهاي مختلف استفاده كند و اينكه اين موضوع بعنوان يك اراده و سياست راهبردي در وزارت آموزش و پرورش جاري باشد.

منصور كيايي ادامه داد: خوشحال هستيم كه هم اكنون به همت روسا، حمايت وزارت آموزش و پرورش و مديران آموزش و پرورش كشور اين اراده در وزارت قاطعانه جاري است و نتيجه آن اين است كه هم اكنون وزارت آموزش و پرورش يكي از دستگاه هاي پيشرو و فعال در حوزه مبارزه با 

آسيب هاي اجتماعي است.

وي بيان كرد: هم اكنون 40 درصد مدارس كشور تحت پوشش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي هستند كه بايد در جهت افزايش اين آموزش ها گام هاي اساسي برداشته شود.

منصوركيايي عنوان كرد: در حال حاضر كارگاه هاي گسترده اي براي كاركنان برگزار مي شود به نحوي كه نزديك به 200 هزار نفر از كاركنان از آموزشهاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي برخوردار شده اند.

مديركل دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش مهارت هاي فرزند پروري، مهارت هاي ارتباط با دانش آموزان، فنون كلاس داري با رويكرد پيشگيري در زمينه شناخت رفتارهاي پرخطر و چگونگي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي از جمله فعاليت هاي انجام شده براي كاركنان فرهنگي است.

 

وي بيان كرد: برگزاري جشنواره نوجوان سالم، توزيع محصولات فرهنگي، مشاركت دانش آموزان در فعاليت هاي پيشگيري، برگزاري نمايشگاه هاي سيار و پيشگيري از اعتياد نشان دهنده توجه آموزش و پرورش به استفاده از تمامي ظرفيت هاي آموزشي و فرهنگي براي مراقبت از كودكان و نوجوانان است.

منصوركيايي اضافه كرد: براي مراقبت از كودكان و نوجوانان به ويژه در فوريت هاي اجتماعي مانند خودكشي، خشونت كودكان و ... به اقدامات عاجل براي مداخله سريع وارد عمل شده ايم.

وي تصريح كرد: بايد اين فرهنگ سازماني را  قاطعانه دنبال كنيم كه تمامي مدارس صاحب يك برنامه مدرسه اي مددكاري در فوريت هاي اجتماعي باشند.

مديركل دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: بايد آحاد معلمان در كلاس درس نسبت به علائم هشدار دهنده مربوط به رويدادهاي ناگوار حساس شوند چه بسا بسياري از رويدادهاي ناگوار كه در كلاس ها، منازل يا حياط مدرسه صورت مي گيرد با آگاهي ما قابل پيشگيري است.

كيايي گفت: تقاضا دارم كه فرايند مديريت مددكاري را در اين كارگاه ها موشكافانه به شور بگذاريد و به نقطه اي دست پيدا كنيد كه ما صاحب الگوي درون سازماني براي دست يافتن به مداخله به موقع و سريع باشيم.

وي ادامه داد: مداخله در فوريت هاي اجتماعي بايد ميثاق دسته جمعي ما باشد و اميدوار هستم كه اين كارگاه يك تجديد ميثاقي نو و تازه براي گسترش اين پيام در مدارس كشور باشد.



امتیاز :

برچسب ها : اخبار اموزش و پرورش , وزارت آموزش و پرورش , مهاررت های فرزندپروری،ارتباط با دانش آموزان , رفتارهای پررخطر , پیشگیری از اسیب ها اجتماعی , اسیب های اجتماعی , اموزش کارکنان و دانش اموزان , مدیرکل وزارت اموزش و پرورش , آموزش،پرورش،بیرجند،خراسان،جنوبی ,
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نوشته شده در جمعه 1396/05/27 ساعت 1:34

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





مطالب تصادفی
فرم های ارتقاء رتبه شغلي عالي
تبدیل انرژی ها به یکدیگر
پیرمرد عاقل
بار الکتریکی
کرک ویندوز سون 7
حرکت بدن
اموزش اپدیت انتی ویروس اوست
موتورسواری
رتبه بندی معلمان
بیرجند
طرح درس سالانه
برنامه هفتگی پایه پنجم
آنچه درباره نان بهتر است بدانیم
طرح درس سالانه
مطالب مهم بخوانیم
نرم افزار ویرایش فیلم
انقباض و انبساط
تمام معلمان مدارس غیردولتی مهر ۹۶ بیمه می‌شوند
داستان های آموزنده
چرخه آب
روش نوشتن برنامه هفتگی مدارس چندپایه
تایپ حرکات
پیام تبریک انتصاب
زمان برگزاری آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی
ریاضی سوم
آموزش کشورهای همسایه در قالب شعر
پیام وزیر آموزش و پرورش - نوروز 1399
تغییرات مواد
خطاهای سیستم دانش آموزی
نکات تربیتی معلمان و والدین
آموزش به روش سمعي وبصري
شیوه نامه اجرایی فراخوان ملی پرسش مهر 19
موج الکترومغناطیسی
آزمون سنجش ضریب هوشی
آيين نامه مجتمع های آموزشي و پرورشي
عید نوروز
تعمیر فلش های سوخته
سرود انقلاب
طرح درس تربیت بدنی
کربلا
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .