جستجوگر پیشرفته






موضوع : آموزش ابتدایی , دانش آموز , مدرسه ,

امروزه با افزايش كمي دانش آموزان با توجه به كمبود امكانات و منابع كيفيت بخشي به امور آموزشي و پرورشي را باید در اولويت برنامه ها قرار داد. بطوریكه علماي تعليم و تربيت معتقدند كه محيط يادگيري مناسب از مهمترين پايه هاي كيفيت بخشي محسوب مي شود و محيط يادگيري مناسب در گرو فضاي فيزيكي، رواني، اجتماعی مطلوب در مدرسه توأم با مناسبات انساني مي باشد، يعني هر گاه فضاي مدرسه (باز، خلاق و انساني) باشد يادگيري مداوم، لذت بخش و عميق خواهد بود. در كيفيت بخشي به امور مدرسه در ابعاد آموزشي و پرورشي بايد به بازسازي الگوي روابط درون مدرسه اي و آموزشهاي لازم براي توانمندسازي دانش آموزان توجه جدي نمود تا دانش آموزانی توانمند، مستقل، خود رهبر، پژوهشگر و متدين تربيت گردد.

 شخصیت دهی به دانش آموزان‌ و شرکت دادن آنان در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش است  زیرا وقتی دانش آموز در فرآیند مدیریت مدرسه شرکت می‌کند احساس موثر و مفید بودن می‌کند و این به مرور زمان ،خود منجر به شخصیت‌دهی و همچنین احساس موثر بودن در سطح جامعه را به دانش آموز می‌دهد.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند همایش یک روز برای فردا را برگزار نمود این جلسه به همت معاونت محترم آموزش ابتدایی شهرستان بیرجند (خانم ثقة الاسلامی)- کارشناسان محترم آموزش ابتدایی و گروههای آموزشی ابتدایی (آقایان حاتمی و خاتمی) برگزار گردید.

در این جلسه معلمان (سرگروههای درون مدرسه ای) و دانش آموزان(روسای شوراهای دانش آموزی) در قالب گروههای چند نفره درباره

موضوعات جالب و جذابی که از قبل تعیین شده بود به بحث و تبادل نظر پرداختند. موضوعاتی که برای دانش آموزان انتخاب شده بودند عبارتند از:

  • بابا ،مامان مدرسه
  • آخ جون زنگ تفریح
  • صد سال بعد
  • دستان کوچک،اندیشه های بزرگ
  • با من حرف بزن
  • جیز،تنبلی تعطیل
  • اگر معلم بودم
  • ایست آب نیست
  • مدرسه دوست داشتنی من

دانش آموزان در حالیکه توسط یک نفراز همکاران راهنمایی و هدایت می شدند نظرات خود را در هر گروه مطرح کرده و در پایان به یک جمع بندی خوب می رسیدند. تجربه بسیار خوبی بود...

در پایان نیز نشستی صمیمی با حضور روسای شوراهای دانش آموزی و سرگروههای درون مدرسه ای برگزار شد که آقایان حسینی و ربیعی معاونت محترم آموزش ابتدایی و رییس گروه تکنولوژی و گروههای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی ،معاونت سیاسی فرمانداری شهرستان بیرجند و دیگر بزرگواران نیز در این نشست حضوری گرم و فعال داشتند.

سرانجام نتیجه و خلاصه ای کلی ازموضوعات مطرح شده در یکایک ایستگاه ها توسط نماینده هر گروه قرائت گردید تا دیگران نیز با شمه ای از نقطه نظرات دوستانشان در گروههای دیگر آشنا شوند.

دانش آموزان با این گونه مراسم آمادگی لازم برای حضور یافتن در نمادها و صحنه های کشوری را پیدا خواهند کرد.



امتیاز :

برچسب ها : آموزش و پرورش شهرستان بیرجند , گردهمایی معلمان و دانش آموزان شهرستان بیرجند , همایش دانش آموزی در شهرستان بیرجند , روسای شوراهای دانش آموزی , مدیریت آموزش و پرورش بیرجند , سرگروههای درون مدرسه ای مدارس شهرستان بیرجند , مشورت در کارها , اهمیت شوراها , تصمیم های مهم در شورا , فعالیت گروهها , گروههای آموزشی مدارس ,
همایش یک روز برای فردا نوشته شده در دوشنبه 1393/12/25 ساعت 0:09

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .